۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷

توسط دانش آموختگان زبان فارسی در روسیه؛

تهران در قسمت دوم پادکست روسی زبان «با لهجه فارسی» معرفی شد

تهران در قسمت دوم پادکست روسی زبان «با لهجه فارسی» معرفی شد

قسمت دوم پادکست «با لهجه فارسی» برای معرفی شهر تهران، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو به زبان روسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قسمت دوم پادکست «با لهجه فارسی» کاری از دانش‌آموختگان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌های روسیه به‌تازگی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو منتشر شده است.

هدف از انتشار این پادکست، معرفی شنیداری «ایران» به روس‌زبان‌هایی است که آشنایی چندانی با ایران ندارند. در قسمت دوم این پادکست که به مدت ۴۵ دقیقه تولید شده، تهران پایتخت ایران به شنوندگان معرفی شده است و درباره تاریخ این شهر، مراکز فرهنگی و علمی آن مانند دانشگاه تهران و همچنین، جاذبه‌های منحصر به فرد آن اطلاعاتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

علاوه بر آن، در این‌قسمت با روزنامه‌نگار روس خانم آیدا سوبولووا که سفرهای متعددی به ایران مخصوصاً تهران داشته درباره حال و هوای امروزی این شهر گفت‌وگو شده است.

در قسمت صفر (معرفی) «با لهجه فارسی» درباره موضوع پادکست‌های آینده و زمان بارگزاری آنها سخن گفته شد و در قسمت اول که به مدت ۳۵ دقیقه آماده شد، علاوه بر مرور کوتاه تاریخ ایران تا به امروز به برخی از جنبه‌های فرهنگ و زندگی جمعی ایرانیان نیز اشاره‌ای مختصر شد.

موسیقی تیتراژ این پادکست به طور اختصاصی توسط گروه سنتی «آیین» در ایران اجرا و ضبط شده است.

پادکست «با لهجه فارسی» را که اول و پانزدهم هر ماه منتشر می‌شود، می‌توانید از پادگیرهای مختلف مانند یاندکس‌موزیک، گوگل پادکست و انکور بشنوید. لینک قسمت دوم این پادکست به نشانی Anchor : https://anchor.fm/s-persidskim-akcentom/episodes/ep-e۱aa۰۹۱ در دسترس علاقه‌مندان است.

کد خبر 5379877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha